Monday 29 January 2007

Sebentuk Cincin Semanis Puan


Menelusuri jalan pulang ke rumah mertua dari program bersama adik-adik Adelaide, saya melihat banyak bunga manggar terpacak di tepi-tepi jalan. Banyaknya orang kahwin. Walaupun sekarang bukan musim cuti sekolah.

Sebelum itu saya terlihat sebentuk cincin di jari manis salah seorang daripada junior saya. Cincin pertunangan agaknya, fikir saya dalam hati. Tetapi saya tidak membuka mulut bertanyakan apa-apa. Cukuplah saya doakan semoga segera mendirikan rumahtangga. Khabarnya, ada seorang lagi junior yang akan bernikah pada bulan Mei nanti. Terbayang-bayang wajah mereka sewaktu mula-mula sampai dulu. Dan kini, mereka akan menempuh fasa baru pula dalam hidup mereka.

Sebelum tirai Januari berlabuh, saya teringat yang saya terlupa mengucap selamat pada ibu dan ayah serta kakak dan abang ipar yang masing-masing menyambut hari ulangtahun perkahwinan pada bulan ini. Semoga semuanya semakin barokah.
Nanti jika berkesempatan saya akan menulis tentang pengisian program hujung minggu lalu.

2 comments:

Anonymous said...

jgn lupa pada hari ulangtahun perkahwinan walah...hehehehe...bulan januari jugak...

Chrysalis said...

Bulan Januari? Bulan Mac kan?