Monday 29 January 2007

Harga Sepasang Kasut III

Sedikit perkongsian ilmu tentang hal memperindah penampilan yang dipetik daripada buku Bagaimana Menyentuh Hati - Abbas As-Siisiy.

Dari Abu Hurairah r.a, ia berkata bahawa ada seorang lelaki tampan yang datang kepada Rasulullah saw lalu berkata: " Ya Rasulullah, sesungguhnya saya adalah orang yang suka keindahan dan saya telah diberi oleh Allah keindahan itu, seperti yang engkau saksikan, sampai saya tidak suka jika ada orang yang melebihi saya meskipun hanya berupa selipar. Apakah ini termasuk sifat sombong?" Rasulullah menjawab, " Tidak, sesungguhnya yang dimaksud dengan sifat sombong adalah menolak kebenaran dan meremehkan orang lain."

2 comments:

HEMY said...

tp masih lagi sifat mazmumah ke saudara kacak itu?terlalu ingin lebih hensem dari sume org

Chrysalis said...

oh itu saya tak pasti sebab melebihi bukan semestinya nak lebih hensem. Terpulang pada Tuan utk menilainya.