Friday 21 September 2007

Lagi berita gembira

Ingatkah pada entri saya di sini?

Alhamdulillah, semalam saya medapat teks ringkas yang memberitahu Makcik saya telah didiagnosa, telah menjalani rawatan permulaan dan insyaallah akan dibenarkan pulang pada hari ini. Saya yakin makcik saya gembira, ahli keluarganya gembira dan saya juga gembira.

Saya terharu pada pakcik saya yang setia menemankan isterinya setiap siang hari di hospital. Sebelah malamnya pula, beliau akan ke rumah sesiapa jua anaknya yang datang mengambil beliau pada hari tersebut. Sebuah beg berisi pakaian akan sentiasa bersamanya kerana malam ini rumah yang ini, esok mungkin rumah yang berbeza, sehingga beliau menggelarkan dirinya "Musafir Kelana". Bahkan, pakcik saya antara yang paling seronok untuk pulang ke rumah setelah lebih 2 minggu berulang-alik ke hospital.

Doa saya semoga makcik saya cepat sembuh dan doa saya semoga pakcik saya kekal sihat dan ceria.

No comments: